Bluestep Bankin käyttämä whistleblowing-palvelu
Pyrimme ylläpitämään avoimuuden ilmapiiriä ja korkeaa etiikkaa liiketoiminnassamme. Whistleblowing-palvelun avulla on mahdollista ilmoittaa epäillyistä väärinkäytöksistä, jotka vaikuttavat ihmisiin, organisaatioon, yhteiskuntaan tai ympäristöön.
Whistleblowing-palvelu vähentää väärinkäytösten riskiä ja kertoo sitoutumisestamme toimia oikeudenmukaisesti. Mikäli epäilet väärinkäyttöä, voit ilmoittaa siitä ilman todisteita. Huomioithan kuitenkin, että ilmoituksen tulee tapahtua hyvän tavan mukaisesti.
Millaisista asioista voin ilmoittaa whistleblowing-palveluun?
Voit ilmoittaa nimettömästi rikoksista, säännönvastaisuuksista sekä EU:n tai kansallisten lakien rikkomuksista työympäristössä. Whistleblowing-palvelua ei tule käyttää asiakasvalitusten tai yksittäisten kiistojen ilmoittamiseen. Mikäli haluat tehdä asiakasvalituksen, ota yhteyttä sähköpostitse osoitteeseen reklamaatiot@bluestep.fi.
Miten whistleblowing-palvelu toimii?
Voit kertoa epäilyksestäsi nimettömästi whistleblowing-palvelussa, jota ylläpitää ulkopuolinen kumppani nimeltä WhistleB. Voit valita teetkö ilmoituksen suomeksi, englanniksi, ruotsiksi tai norjaksi.
Väärinkäytöksistä, petoksista tai muista sääntöjenvastaisuuksista voit ilmoittaa osoitteessa https://report.whistleb.com/bluestepbank
Palvelu toimii tietokoneella, tabletilla ja älypuhelimella. Suosittelemme kuitenkin, että lähetät ilmoituksen laitteesta, joka ei ole yhteydessä intranettiimme.